zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2019-03-26     10:01

1 - Datum: 2018-12-08 00:00 - Afzender: Strips-redactie - e-mail: strips@stripster.eu
2 - Datum: 2018-12-08 14:06 - Afzender: michel2018
Een toelichting bij mijn stripverhaal. Het is gemaakt in 1988. Ik was 16 jaar en ambitieus. Het is nooit eerder gepubliceerd, behalve de eerste pagina in Wordt Vervolgd clubblad. Ik vond deze strip pas terug en vond het leuk om het na restauratie aan jullie te tonen. Groetjes
3 - Datum: 2018-12-08 17:27 - Afzender: dirk
@ Jamie: Die introtekst en de tekstjes bij de personages moeten beter kunnen. Probeer al te lange zinnen te vermijden en splits ze liever op in enkele kortere zinnen. Kies ook resoluut voor ofwel verleden, ofwel tegenwoordige tijd. Ook de woordkeuze:"gedwongen" ipv "geforceerd"...
Op het tekenwerk zoals gewoonlijk weinig aan te merken.
En weer prachtige covertekeningen in kleur!

@ Derek W: knappe plaatjes met zwarte silhouetten. De robot in kikvorsperspectief had iets indrukwekkender en dreigender gemogen.

@ Jos L: is het niet "met het gat in de boter"?

@ Michel: Ik had het jaartal al opgemerkt. Gelukkig kunnen we stellen dat je tekeningen zijn verbeterd. Wel een sympathiek verhaaltje.

@ Rob Brandon: hoe heb je die Halsema gemaakt? De vleestinten ogen geschilderd, en de ogen en haren digitaal. Vreemd geheel zo.
4 - Datum: 2018-12-09 09:55 - Afzender: Rob Brandon
@Jamie de Jonge: Heel fraaie cover, en een nieuwe fraai ogende "Let Love Rule" is ook gestart.
Ook heel mooie startprent met dat zwaard en die draak in de regen. Heel mooi zijn de invallende zonnestralen op pag. 5
@Derek Wasteland: Mooi, die rode contourlijnen om dat vuur.
@Dirk: heel leuk getekend einde van je stripje "Teddybeer" Antwoord op je vraag: Heb ik al vaker gedaan,
ik maak op papier een zwart grijs wit potlood met inkt tekening, scan die, en kleur ze digitaal in, dat kan met PaintShop Pro
en ongetwijfeld ook met veel andere digitale tekenprogramma's (Niet met Paint)
@Jeroen Putman: Altijd weer geweldig leuk, Alleen zou zelf ik het woord "Holocaust" niet in een fantasiestrip gebruikt hebben
(Het woord wordt over het algemeen gebruikt voor de vernietiging van de Joden door nazi-Duitsland in WOII),
maar dat is mijn mening. Je stripje is er in elk geval niet minder leuk door.
@Michel den Hamer: Heel origineel en leuke strip!
@Jos Lammers: Een beetje galgenhumor, die tweede cartoon, maar ik vind hem toch heel goed gevonden.
@Hansha: Niet eerlijk, maar wel origineel en leuk bedacht!
5 - Datum: 2018-12-09 10:37 - Afzender: Derek Wasteland
@Jamie: Fantastisch mooie platen in warme kleuren. Heel professionele tekeningen zoals op plaat 5 als ze door het water waden. Die eerste platen met de korte inhoud en introductie van de personages storen me niet. Je moet toch wat met langlopende verhalen en anderen doen dat ook op die manier.
@Michel: Mooie masterclass strips tekenen. Leuk om te zien waar jouw stijl vandaan komt.
@Jos: Vrij cru maar met realiteitszin.
@Hansha: Een goeie.
@Dirk: Zonder woorden is altijd wat moeilijk. Word het beertje op plaat 4 nu uit de rivier gevist of was het allemaal een droom en ontwaakt het beertje in de wasmachine? Misschien is het de bedoeling dat de lezer twijfelt.
6 - Datum: 2018-12-09 13:16 - Afzender: jeroen
@Rob: ik wilde eigenlijk dat je als lezer meteen een hekel zou krijgen aan deze twee figuren. Mijn gedachten waren dat een gruwelijke naam zou helpen. I
bedankt weer voor je altijd enthausiaste reacties!
7 - Datum: 2018-12-10 09:41 - Afzender: Jos
@Dirk: Ik ken alleen de uitdrukking "met je neus in de boter", wat een gelukje hebben betekent. Ik vind "met je gat in de boter" meer een aanduiding voor pech of een ongelukje, maar wel een prachtig gezegde. Tot voor kort liet onze woordenfee hier haar licht nog wel eens over schijnen...
@Michel: Leuk om te zien dat het digitale tijdperk toen nog ver weg was.. Ik weet niet eens meer war mijn gummetje ligt... Een ding blijft hetzelfde probleem: iets verzinnen.
8 - Datum: 2018-12-10 12:09 - Afzender: michel2018
De 16-jarige ik bedankt jullie voor de reacties! :) mooie cover en het begin van een nieuw verhaal van Jamie en het einde van een heel leuk verhaal van dirk! Ook aan alle anderen mijn complimenten! Weer een leuke edities.
9 - Datum: 2018-12-10 13:53 - Afzender: Jos
@Dirk: Ik heb nog even gegoogelt. De ene is het equivalent van de ander. Weer wat geleerd.
10 - Datum: 2018-12-13 22:44 - Afzender: dirk
@ Derek: je was niet de enige voor wie die laatste sequentie onduidelijk was. Ergo mea culpa.
Het beertje wordt opgevist, in de droogkast gestoken en aan een ander meisje gegeven.
11 - Datum: 2018-12-14 22:13 - Afzender: Martin
Morgen zal er geen nieuwe editie zijn. Ik heb zondag pas tijd voor de uploads. Aan het eind van zondag zal de nieuwe editie pas online staan.
bekijk de Strips editie van 8 december 2018

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=6279&page=1&titel=Forum: Het Commentaar, 8 december 2018

© 2000-2019
StripSter
2019-03-26