´╗┐
 zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2019-03-26     10:02

1 - Datum: 2018-12-18 00:10 - Afzender: nieuws-redactie(dirk) - e-mail: nieuws@stripster.eu
In afwachting van de Urbanus tekenfilm, kan je naar het Brussels Stripmuseum voor een tijdelijke tentoonstelling waarin de Urbanus strip centraal staat. In 1982 kreeg de Belgische tekenaar Willy Linthout het idee om een strip te verzinnen rond de in Vlaanderen bekende komiek Urbanus. 'Het fritkotmysterie' werd het eerste deel uit een reeks die ondertussen meer dan 170 albums telt. De strip kent meteen een ongezien succes en dat is een bijzondere prestatie voor een wel heel atypische familiestrip.
Ontdek nog tot 26 mei 2019 in deze tentoonstelling de ingredi├źnten van het Vlaamse succesrecept en maak kennis met een bonte galerij van personages.
2 - Datum: 2018-12-18 21:13 - Afzender: michel2018
Alle respect voor Willy Linthout en Urbanus!
3 - Datum: 2018-12-18 22:57 - Afzender: dirk
Ik volg het niet meer zo. Maar die eerste strips, zo stout en grappig, hebben veel indruk op mij gemaakt als jonge snaak!
4 - Datum: 2018-12-19 20:19 - Afzender: michel2018
Ik zal ook niet zeggen dat ik de albums nog allemaal koop maar heb wel nog een stapel van de eerste albums, soms nog in zwart-wit. Ik vind het knap dat de auteurs met een familiestrip met gewaagde humor succes hebben.

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=6287&page=1&titel=Forum: Nieuws: Underground familiestrip

© 2000-2019
StripSter
2019-03-26